Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air Tahiti zamawia ATR-a 72-600 oraz potwierdza dwa 42-600S

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
23-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

ATR Aircraft i linia Air Tahiti ogłosili ostatnio podpisanie zamówienia na jeden samolot ATR 72-600. Podczas specjalnej ceremonii przewoźnik także potwierdził umowę na dwa ATR-y 42-600S czyli wariantu krótkiego startu i lądowania (STOL).

Od ponad 65 lat Air Tahiti oferuje niezbędną łączność dla społeczności Polinezji Francuskiej. Przewoźnik użytkujący ATR-y od ponad 30 lat, został pierwszym klientem ATR-a 42-600S podczas Paris Air Show w 2019 r. Te dodatkowe samoloty pozwolą linii zaoferować wyższe częstotliwości, ale także większą pojemność, ponieważ ATR 42-600S umożliwi dostęp do miejsc z krótkimi pasami startowymi, takich jak np. Maupiti, wykorzystując 100 proc. ładowności samolotu.

- Air Tahiti od 65 lat wspiera społeczny i ekonomiczny rozwój Polinezji Francuskiej, oferując lokalnym społecznościom szybki i niedrogi dostęp do świeżych produktów, zdrowia, edukacji i kultury, jednocześnie zwiększając turystykę. Nasza flota samolotów ATR odegrała kluczową rolę w realizacji tej podstawowej misji i będzie nią nadal, w miarę jak będziemy się rozwijać i oferować dalsze zrównoważone połączenia - powiedział Manate Vivish, dyrektor generalny Air Tahiti.



- Odnowione zaufanie od długoletniego klienta, takiego jak Air Tahiti, jest najlepszym uznaniem dla wysiłków, które podejmujemy każdego dnia, aby zaoferować najbardziej wydajny, komfortowy i zrównoważony samolot regionalny, emitujący 45 proc. mniej CO2 niż podobnej wielkości odrzutowce regionalne. W ATR inwestujemy w technologię, która zapewnia przystępną cenowo mobilność regionalną, spełniając jednocześnie cele interesariuszy w zakresie zrównoważonego rozwoju - a ATR 42-600S jest wyraźną demonstracją takiego podejścia - dodała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.

Na całym świecie istnieje 1000 lotnisk z pasami startowymi o długości od 800 do 1000 m, na które ATR 42-600S będzie mógł latać. Producent rozpoczął loty testowe na początku tego roku, a pierwsze dostawy spodziewane są pod koniec 2024 r.

Flota Air Tahiti

Flota linii składa się obecnie z 14 samolotów: dwóch ATR-ów 42-600 oraz siedmiu 72-600, a także trzech maszyn Beechcraft King Air B200 i dwóch de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter. Przewoźnik oczekuje na dostawę pięciu maszyn: jednego ATR-a 72-600, dwóch 42-600 STOL oraz dwóch samolotów Beechcraft King Air B200.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Piotr Bożyk 05 grudnia 2024

Icelandair odebrał pierwszego airbusa A321LR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Biznes i przemysł

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Piotr Bożyk 03 grudnia 2024

Zobacz również:

Queenstown: Najpiękniejsze podejście do lądowania

Pasażer i linie lotnicze

Queenstown: Najpiękniejsze podejście do lądowania

Mateusz Kieruzal 30 listopada 2024

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Biznes i przemysł

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

ATR: Rise Air pionierem wejścia wersji -600 do Kanady

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Piotr Bożyk 05 grudnia 2024

Icelandair odebrał pierwszego airbusa A321LR (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Biznes i przemysł

Pierwszy lot techniczny polskiego F-35

Piotr Bożyk 03 grudnia 2024

Zobacz również:

Queenstown: Najpiękniejsze podejście do lądowania

Pasażer i linie lotnicze

Queenstown: Najpiękniejsze podejście do lądowania

Mateusz Kieruzal 30 listopada 2024

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Biznes i przemysł

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

ATR: Rise Air pionierem wejścia wersji -600 do Kanady

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5